viernes, 16 de septiembre de 2016

De ce "Mişcarea Democrată"

15 septembrie 2016
In loc de introducere;
De ce "Mişcarea Democrată"?

Pentru ca eu (autorul acestui blog) am tanjit dupa democratie cu mult inainte sa se fi spart zagazurile "barajului" ce ne tinea (sau cel putin il percepeam a ma tine pe mine) in captivitate.
Si pentru ca de la ruperea acelui baraj, de la acel 22 Decembrie 1989 si pana azi, am venit pe"filiera politica"; Petre Roman, Traian Basescu, Elena Udrea.
Cine o mai urma, om mai vedea.
Am mers cu speranta alaturi de Partidul Miscarea Populara (cel aflat sub presedentia Elenei Udrea), in cursa prezidentialelor din noiembrie 2014, si am ramas alaturi de politicianul Udrea si dupa ce s-au consemnat "scorurile" inregistrate.
Multi (majoritatea) au schimbat atunci macazul, si s-au pus in a preschimba (de o forma miseleasca,  in opinia mea) PMP-ul, in ce priveste in-vizibilul "fond" dar pastrandu-l pentru vizibila "forma".



Colegi rezidenti in Spania impreuna cu care participasem la conferinte pe Skype pana in preziua alegerilor, au intors armele impotriva candidatului pe care, fiecare din motivele lui, il sustinusera.
Este al naibii de normal ca acela care isi pierde increderea intr-o persoana, sa-si caute alta persoana de incredere, care sa il reprezinte.
Exista un Statut, existau parghii statutare ce puteau fi utilizate de cei ne-multumiti de activitatea Presedintelui de partid in functie, si era suficienta constituirea acelei majoritati minim necesare debarcarii presedintelui, si . . . nu as fi avut nimic de obiectat..

Din pacate insa, lucrurile nu au decurs statutar.

  Din punctul meu de vedere, fragila democratie infiripata cu truda de Traian Basescu a fost strivita sub un puci de nivel national, in 2012, si de un puci la nivel de PMP, desfasurat intre 3 noiembrie 2014 si 9 februarie 2015, incheiat cu matrasirea presedintelui in functie, Elena Udrea.

Cateva spicuiri din bajabaielile acealei perioade, asemanatoare prigoanelor din noaptea sfantului Bartolomeu, gasim sub denumirea "Congresul extraordinar al PMP, organizat cel mai probabil in martie 2015"

16 septembrie 2016
Ia te uita frate, am cazut de somn aseara si n-am putut sa-mi duc la incheiere nici macar primul articol al acestui nou blog al meu, si deja vad ca a si fost accesat de patru persoane din lumea larga (trei persoane din Romania si o persoana din SUA).
Asta nu e rau (sper eu).
Ideea denumirii "Miscarea Democrata" mi-a venit tarziu, dupa ce am tot incercat sa gasesc nume potrivite pentru . . .  gandul meu.
Aveam deja un proiect cu denumirea "Democratie Obiectivista" dar cum "Obiectivismul" este ca si necunoscut in lumea romaneasca, denumirea poate deruta cititorul, asa ca acel proiect, ingheata.
Ieri am "lansat la apa", mai intai o pagina web Miscarea Democrata iar azi si o pagina Facebook  cu aceeasi denumire.

O sa incerc sa construiesc un partid politic sub ochi de public.
Si am sa prezint intotdeauna lucrurile ca pentru cel ce nu cunoaste si nu ca pentru cel ce cunoaste cum stau lucrurile, cum devine treaba.
Mai intai e de spus ca un partid politic este asemeni unui vehicul.
Cel mai exemplificativ vehicul pentru a intelege mecanismele, este vehiculul cu propulsie umana.
Cel mai mare vehicul cu propulsie umana (pe care il stiu eu), este "galera" iar "pistoanele" motorului acesteia erau constituite din ceea ce se numea "galeote".
Aceste "pistoane" ajungeau la o asa amara conditie prin condamnare, dar foarte multi isi pierdeau intr-atata rostul in societatile din care veneau, incat la eliberare optau sa se re-angajeze (cum se re-angajau in anii din urma, civili, in armata lui ceausescu.

Ma rog, ceea ce vreau de fapt sa spun este ca "vehiculul politic", devine "bun public" din momentul inscrierii lui la tribunal, iar din acel moment el nu mai apartine creatorului lui ci acelor persoane care gasesc in Programul si Statutul sau, acea chemare care ii face sa se imbarce pe acest vehicul.

Ca si in sport, si aici (in domeniul competitiei politice), nimeni nu are garantata pozitia in clasament.
Fiecare (de la varf si pana la baza, de la baza si pana la varf), se mentine pe locul pe care se mentine, daca il mentin acolo propriile rezultatete, si retrogradeaza daca rezultatele ce le obtine, il conduce la asta.
Spun asta din inceput, pentru ca sa nu creada cineva ca eu m-as deda la . . . "inventia" asta,  spre a-mi face si eu, mie, un partid.
Ca mi-ar place sa fiu eu cel mai bun, asta cui nu i-ar place?
Dar stiu cine sunt si stiu cat imi este lungul nasului.
Eu sunt un mecanic care asambleaza un vehicul.
Cine il va conduce, daca va avea pasageri, sau cine ii vor fi pasagerii, asta nu hotarasc eu, ci hotarasc (cand o fi vremea lor), voturile.

No hay comentarios:

Publicar un comentario