domingo, 18 de septiembre de 2016

Democrati din toate tarile, uniti-va.

Am scris in zilele din urma un articol cu acest titlu (Democrati din toate tarile, uniti-va) parafrazand astfel acea nai mult decat cunoscuta, zicere "Proletari din toate tarile, uniti-va", si cu ocazia aia miam adus aminte sa il intreb pe "goagal" ce stie el despre asa un termen (cel de "proletar").

M-am uitat mai intai pe felurite canale de informatie, romanesti si apoi, pentru ca mie imi place ca mai inainte sa ma decid sa cumpar, sa pun in cumpanire si produse fabricate de alti fabricanti, am comparat cu ce spun altii, pe canale de informatie din alte limbi.

Si astfel am descoperit alte conotatii ale termenului de "proletar" si in afara de asta mi am reamintit acele clase sociale numite "aristocratia", "clerul", "burghezia",  "proletariatul" si "lumpenproletariatul.

Oamenii ar face bine (ar proceda corect) daca si-ar traduce cuvantul "democratie" ca pe "arta/profesiunea aplanarii conflictelor intre oameni"
Daca comunismul a indemnat la "lupta de clasa", daca feudalismul a cultivat existenta antagonicelor clase, democratia vine cu gandul de aplana conflicte, tensiuni intre oameni

va urma!

No hay comentarios:

Publicar un comentario